Sposoby pozycjonowania stron cały czas się zmieniają. Wynika to z faktu, że wprowadzane są nowe technologie, które mają za zadanie ułatwić użytkownikowi korzystanie z wyszukiwarki oraz usprawnić proces przekazywania informacji. Google jest jedną z wielu firm, które dążą do wykorzystania sztucznej inteligencji w swoich zaawansowanych projektach, jednak jej się to naprawdę udało. Jakiś czas temu w niemalże każdym urządzeniu mobilnym pojawił się inteligentny asystent, pozwalający na wyszukiwanie konkretnych zapytań poprzez głos.

Wyszukiwanie głosowe a pozycjonowanie w sieci

Wyszukiwanie głosoweWyszukiwanie głosowe w bardzo szybkim tempie zyskuje na popularności. Google wprowadzając swojego asystenta do większości urządzeń wykorzystujących androida na pewno nie spodziewało się tak pozytywnego odbioru. Już teraz poruszając się po ulicach można spotkać osoby rozmawiające ze swoim telefonem. Warto więc zdawać sobie sprawę, że za kilka lat już zapomnimy o wyszukiwaniu tekstowym. Ma to duży wpływ na pozycjonowanie – głównie chodzi o formułowanie zapytań, które w odmienny sposób będą prezentowały frazy kluczowe. Właśnie dlatego strategia optymalizacji musi zostać dopasowana do wykorzystywania głosu, co stawia duże wyzwanie przed specjalistami z branży SEO. Nie oznacza to jednak, że dopasowanie fraz kluczowych pod nowy sposób wyszukiwania jest niemożliwe. Coraz więcej firm oferuje swoim klientom testowanie innowacyjnych metod, które mają na celu zwiększenie wyników sprzedaży oraz podniesienie pozycji witryny w sieci. Powstaje więc sporo narzędzi SEO analizujących tworzone przez użytkowników zapytania oraz ich formę. Wiadomo, że poprzez głos zawsze formułujemy zdecydowanie dłuższe komunikaty, zazwyczaj w formie pełnych zdań, do czego większość pozycjonowanych stron nie jest jeszcze przygotowana. Ta metoda wyszukiwania najkorzystniej wpłynie na wszystkie lokalne przedsiębiorstwa, ponieważ wyszukiwarka zawsze poda firmę spełniającą nasze kryteria, znajdującą się najbliżej. Warto więc zapoznać się z licznymi korzyściami, jakie może przynieść nakierowanie pozycjonowania na wyszukiwanie głosowe.

Korzystanie z narzędzia Voice Search staje się coraz popularniejsze, dlatego pozycjonerzy również powinni nakierować swoje działania na wyszukiwanie głosowe. Zwłaszcza jeśli grupą docelową klienta jest rynek lokalny, na którym ma szansę zaistnieć dzięki właściwie dobranym słowom kluczowym. Poza nimi istotny jest również content odpowiadający na konkretne zapytania, czy wersja mobilna witryny, gdzie każdy odwiedzający będzie mógł sprawnie znaleźć dokładnie to, co go interesuje. Jest to technologia, która dopiero się rozwija na naszym rynku, jednak za jakiś czas na pewno będzie jedną z najczęściej wykorzystywanych przez firmy pozycjonujące.

Chcesz wiedzieć więcej? Pozycjonowanie Pikseo Toruń


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.