Reklamowanie produktów spożywczych nie jest rzeczą łatwą. W przypadku ciasteczek, herbat, czy serów liczy się przede wszystkim smak. Dobrze oczywiście jest, jeśli opakowanie jest estetyczne, cena atrakcyjna, a wszystko zrobione z dobrej jakości składników. Ale wiele osób kupuje te same produkty od lat i nie chce ich zmieniać, bo im smakują i się do nich przyzwyczaili. Dlatego też pokazy degustacyjne są dobrym sposobem na reklamę.

Stoisko do degustacji w sklepie

stoiska degustacyjneJeśli kupi się nietrafione obuwie to można je oddać koleżance, jeśli kupimy książkę która się nam nie spodoba to damy komuś na prezent albo przekażemy do biblioteki jako dar od czytelnika. Co zrobić z jedzeniem, które nam nie smakuje? Można je tylko wyrzucić, a to marnowanie jedzenia. Jeśli skosztujemy czegoś na stoisku degustacyjnym to od razu wiemy czy to coś nam smakuje czy też nie. Jednak jak trzeba przygotować stoiska degustacyjne? Przecież nie każde przyciągnie klientów. Przede wszystkim nie powinno ono być zbyt duże. Jeśli będzie zastawiać całą alejkę i utrudniało robienie zakupów to klienci będą raczej się denerwować niż nastrajać pozytywnie do degustacji. Stoisko powinno być praktyczne. Wystarczy mała lada, ale pod spodem powinny być półeczki, czy szafka na zapasy produktu oferowanego. Wtedy produkty nie stracą smaku i aromatu jeśli będą wystawione na tacy od rana do wieczora. Stoisko degustacyjne powinno być też stabilne i łatwe do rozłożenia. Jeśli będzie chybotliwe to jedzenie może z niego spaść. Powinno też dać się je rozdzielić na kilka części, na przykład szafka, lada, górny baner, przez co łatwiej jest go przenosić i przetransportować nawet samochodem osobowym. Górny baner nie jest rzeczą niezbędną, ale jest przydatny. Dzięki temu zyskujemy większą przestrzeń na umieszczenie grafik firmowych. Bez niego można to zrobić tylko na ścianie szafki-podstawy stoiska. Kto wykonuje stoiska do degustacji? Zajmują się tym najczęściej firmy reklamowe, oferujące także banery, stoiska targowe, czy usługi poligraficzne. Zatem w jednym miejscu można zamówić wiele rzeczy przydatnych pod względem marketingu dla firmy.

Kończąc rozważania, stoiska do degustacji powinny być stabilne, praktyczne, nie muszą być duże. Powinny być dobrze i estetycznie wykonane. Na takich stoiskach można oferować sery, ciasteczka, czekolady, a nawet napoje. Jedzenie powinni być podawane w jednorazowych kubeczkach lub na papierowych talerzykach, sprawdzają się także wykałaczki. Tak przygotowane stoisko będzie chętnie odwiedzane przez konsumentów.